Patterns #2

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-26 @ 19:06:21 / I studion
Modell: Emelie Carén | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70MM 2.8-4.5

Wind in the hair

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-24 @ 15:40:50 / I studion
Modell: Emelie Carén | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70MM 2.8-4.5

First day of spring maybe?

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-23 @ 16:00:37 / Dagbok
 
Har tillbringat denna vackra våreftermiddag på altanen och läst lite i världens finaste bok - Safe Haven.
Så överdrivet bra, fast det är ju i och för sig alla Nicholas Sparks böcker. Men om ni som inte har läst
hans böcker innan ska börja, läs de engelska versionerna - så mycket bättre.
 
Annars har jag bl.a. stått och sålt saker på en loppis som vi, tillsammans med grannarna, har haft.
200 kr rikare och min plånbok ekar inte tom längre. Tänk vad lite jobb kan göra hehe!
Nu ska jag försöka redigera några fler bilder på Emelie, sedan drar jag vidare till en vän och
spenderar resten av kvällen där. May peace be with you, au revoir!

Patterns

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-22 @ 21:56:45 / I studion
En ut av de bilder jag tog på min kusin Emelie i skolans studio igår. Stay tuned for more!

People

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-14 @ 18:45:00 / Inspiration
En strävan: bli bättre på att fotografera människor.
 
Förstår ni hur chill den här veckan har varit eller? Har bara tillbringat tre dagar i skolan pga
studiedag i måndags och ledig imorgon. Känns hur bra som helst!! Imorgon hade jag därför tänkt
att dra till gymmet innan frukosten och därefter fördriva tiden med att plugga på det jag ligger efter
med, fotografera lite och se ett eller flera avsnitt av 90210. "The only downpart" just nu är dock
att snön har återvänt.. så det är vitt, is och slask överallt. Och kallt! Jag som hade sett fram emot
våren.. skit mä'. Men jaja, ska försöka föra över tankarna till något positivt istället! Puss
 

Second hand

                                                         Kommentarer (1) 2013-03-11 @ 15:54:00 / Föremål
 
Studiedag! Gråter så skönt. Egentligen är det ju meningen att man ska "studera", men vafasen,
jag drar mig ut i solskenet istället. Har ju bl.a. gått inom en second hand affär i stan med Anna,
där jag hittade ryggsäcken ovanför. För endast 20 kr blev den min, så den kommer användas flitigt
i vår. Annars då? Njae, är bara fullständigt pank. Det är tre veckor kvar av månaden och jag har lite
över 100 kr kvar att leva på. Därför måste jag skippa en hel del roliga saker dessa kommande veckor,
bl.a. en fest på fredag som jag väldigt gärna ville gå på.. men men, jag har bara mig själv att skylla.
 
Om cirkus 2 minuter börjar Real Housewives of Beverly Hills, så jag avrundar här. Ciao!

I'm carrying my heart, but it's made of stone

                                                         Kommentarer (0) 2013-03-04 @ 21:33:00 / Musik
 
"See I left my mothers heart
See I left my fathers home
And I fell into a well of hope"
 
Hans röst får mig verkligen att rysa sönder! Håller för tillfället på att lära mig hur man spelar
den här låten på piano och det går lite sådär.. men kommer ändå aldrig bli lika bra som
honom hur mycket jag än försöker haha! Tänk att bli blessed med en sådan fantastisk röst.. Helt sjukt.

My words were not in vain

                                                         Kommentarer (2) 2013-03-03 @ 21:23:56 / Övrigt
The Belle Brigade - Sweet Louise | <-- mysig låt eller vad??
 
Våren är här! Ni skulle ha sett hur mycket solen sken här i lilla Laholm idag alltså... älskade det.
Förövrigt sitter jag bara och lyssnar på Ted Gärdestads "Come give me love" och längtar till sommaren.
Har redan några saker planerade inför lovet, bl.a. åka till Kreta, fixa körkort och dra på roadtrip till Öland.
Jag har dessutom bestämt mig för att bli bättre på att ta med mig kameran när jag drar ut på äventyr,
så förhoppningsvis har jag datorn fullpackad med minnen när sommaren är över hihi.
 
Nu hade jag tänkt stänga ner internet, dra på mig myskläder och se fortsättningen av 90210.
Efter en jävla massa tjat i skolan om denna serie så kände jag att det var dags att se vad det är
som gör den så speciell. Nu är jag, tyvärr, fast haha. Herrå friendz!