Halleluja moment!

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-29 @ 12:26:34 / Föremål



Kamera: Sony a300

YEAH BABY! Man måste bara älska onsdagar alltså. Först sovmorgon till 10, sedan får man ett sms med texten: "Ingen skola!". Men dagen måste ändå bestå av plugg, har en historiatenta som ska lämnas in på fredag. Men shit, what doesn't kill me makes me stronger right? Haha...


Malmöue

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-28 @ 21:45:28 / Dagbok





Kamera: Sony a300 | På bild 1: Kajsa och Maria / På bild 2: Carol och Rebecka / På bild 3: Mollie / På bild 4: Anna | Plats: Malmö Arena | Tre av bilderna tog jag med blixt p.g.a. det dåliga ljuset, så bildredigeringarna kanske inte är dom bästa...

Hemma efter en lång, lång dag spenderad i Malmöue. Som ni nog förstår så var vi på en X-Factor audition. Mannen asså, vi stod i kö i mer än tre timmar tror jag, och tillbringade sedan resten av dagen i väntrummet tills det var dags för någon av oss (som deltog i detta, dvs. inte jag!) att sjunga. Dagen har i princip bestått av väntande, mer väntande och ännu mer väntande. Men bortsett från väntandet så har dagen varit helt okej.

Och eftersom att jag var tvungen att stiga upp obeskrivligt tidigt (04:20) ur sängen imorse så ska jag njuta som en liten gris av den välbehövda sovmorgonen som jag har imorgon. Mmm lovely :) Natti på er!

When fire and ice collide

                                                         Kommentarer (2) 2012-02-27 @ 19:56:55 / Natur


Kamera:
Sony a300

Tjenixen! Mjaaa, sitter just nu på mitt rum och beundrar min å-så-fina-vägg som är placerad mitt framför mig. Random, jag vet. Hur som helst, första skoldagen efter världens snajsigaste lov är äntligen avklarad. Fick till och med sluta tidigare för att historian och matten var inställda. Gissa vem som blev typ supermegaskitglad då? Jo, JAG hihihi. Tog sedan bussen hem och hämtade min plånbok (mm yes, me be so smart to leave the plånbok at home) och tog sedan bussen tillbaka till Halmstad city för en liten shoppingtur med Annapannan och Molliemusen. Mmmm, studiebidrag är livet.

Annars tänker jag fullständigt strunta i all läxa för ikväll för att istället kolla på B-B-Big Brother! Yea.

Live the sunshine, drink the wild air..

                                                         Kommentarer (4) 2012-02-26 @ 15:56:26 / Självporträtt


På bild: Jag | Kamera/tillbehör: Sony a300 + Stativ + Fjärrkontroll (RW221RX)

Delfinmannen

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-26 @ 13:03:16 / Filmer & BTS



Det här kan nog vara den bästa reklamen som någonsin gjorts
(efter ICA-reklamerna då såklart). Skrattar lika mycket varje gång jag ser den haha! Magnifikt..

Anyways, tack för igårkväll gurls. Det får göras om! Kärlek till Frasse; världens sötaste katt!


To ride a horse is to ride the sky

                                                         Kommentarer (2) 2012-02-25 @ 12:55:09 / Djur


Foto & redigering: Jag | Kamera: Sony a300 | Lite irriterande med staketet, men ah.. hästen är söt :D

Undrar hur många "Bring it on" - uppföljare det finns egentligen? Seriöst, det här är den sjätte eller sjunde filmen jag har sett, ever, som handlar om cheerleading (den visas just nu på tv3). Ganska sick haha. Men nog pratat om det! Min helg är fullpackad just nu, vid fyra drar jag till simlångsdalen och spenderar kvällen där och imorgon bär det av till Alvesta för att fira min söta kusin Vidar som fyller 2 år :) Ni får ha det bra, vi hörs!

Angel vs. Devil

                                                         Kommentarer (2) 2012-02-24 @ 13:46:44 / Porträtt


Foto & redigering: Jag | Modell: Mollie Fondelius | Kamera: Nikon D3000

Åhoj på er! Ovanför ser ni två bilder från gårdagens fotografering med Mollan. Ljuset var så himla snyggt och Mollie var en så himla bra modell så jag kände mig verkligen som en riktig fotograf när jag tog bilderna. Och nöjd blev jag också minsann! Fler bilder kommer upp snart :)

Och förresten; var hälsad efterlängtade fredag! Synd bara att sportlovet tog slut så otroligt snabbt (okej, visst, sportlovet är inte slut förrän på söndag, men ändå..). Menmen, mitt lov har varit awesome så jag ska inte klaga! TTYL (talk to you later) peeps!

I will run for you until I start to drop

                                                         Kommentarer (2) 2012-02-22 @ 11:44:44 / Natur


Kamera: Sony a300

Favvislåtar (just nu)

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-20 @ 14:59:01 / Musik











/ Såg precis att de har tagit bort videon "Lana Del Ray - This is what makes us girls"
som jag har länkat mellan Foster The People's låt och Chris Brown's låt ...
skittråkigt ju, den är verkligen bra :(



F-f-första dagen på sportlovet

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-20 @ 10:36:03 / Dagbok

Weheartit - bilderna blev väldigt suddiga..

Aaaaaah, första dagen på sportlovet. Kan det bli bättre än såhär? Hell to the no. Efter den här helgen så behövdes verkligen en sovmorgon. Om en halvtimme bär det av till simhallen i Laholm där Anna väntar, vi ska simma! Dock har jag ingen bikini för tillfället så jag måste låna en baddräkt där... inte så roligt kanske men jag får stå ut. Jag har mina svarta, snygga simshorts med mig så it's cool. Au revoir!

Slänger in en bild på lille Vidde också

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-19 @ 14:32:02 / Familj

Foto & redigering: Jag | På bild: Vidar, min andra söta kusin | Kamera: Sony a300 | Tagen sommaren 2011

Småbesök

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-19 @ 12:26:52 / Familj


Foto & redigering: Jag | På bild: Ester, min söta kusin | Kamera: Sony a300 | Tagen sommaren 2011.

Ester och Vidar, två av mina kusiner, var på besök (tillsammans med en massa andra släktingar) igårkväll och spenderade natten hos oss. Jag svimmar så söta dom är! Fast Vidar (2 år) försökte undvika mig så gott han kunde av någon anledning haha. Men hur mycket han än ogillar mig så kommer jag alltid tycka om honom! Och detsamma med Ester såklart! (om ni undrar var Ester befinner sig på bilden så var det så att hon somnade på mattan under vardagsrumsbordet med sina älskade gossedjur så jag passade på att ta några bilder :))

Förresten... MY GAD, Såg ni Ranelid i Melodifestivalen igår?! Ett mirakel? Snarare en skandal!


Chronicle

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-18 @ 12:43:28 / Filmer & BTS



Var ju på bio med Annapanna igår och vi såg den här filmen (Chronicle).
Mina förväntningar var inte alls höga innan jag såg den,
men waow, den var faktiskt riktigt bra.
Ganska weird dock.. men jag gillar sånt ;)

Idag fyller mammi 45 år och ikväll ska det firas med hela tjocka släkten!
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA MAMMA


Spåtlåv nesta veka

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-17 @ 18:13:56 / Dagbok


Bilden säger allt!

Det har varit en oförväntat solig och varm men suckish dag idag. Var glad på idrotten imorse men sen slog humöret över från glad till arg och bitter. Så jag ber om ursäkt (till alla i min klass) för att jag har varit så tråkig och inte alls lika skrattig som jag brukar vara. Har haft en dålig dag helt enkelt!

Just nu taggar jag pizza till kvällsmat, bio med Anna halv 8 och SPORTLOV NÄSTA VECKA!


Trööööött...

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-16 @ 18:53:46 / Natur

Puuh.. denna dagen har varit seg. Riktigt seg till och med. Har bland annat haft ett tre timmar
långt photoshop-prov som gick sådär. Jag skulle redigera en bild på en av
våra lärare och efter jag hade redigerat bilden så, POFF, försvann den.
Så jag fick göra om hela skiten. True story broes. Men ja, long story short, dagen har
varit lång och seg och nu ska jag doppa mitt hår i olivolja!
Adios amigos!

Har inget annat att bjuda på, så det får (åter igen) bli två halvdana naturbilder :) 



Kamera: Sony a300


Life is one big road with lots of signs

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-15 @ 19:46:39 / Natur

Foto & redigering: Jag (Sara Palm) | Kamera: Sony a300

Tjänna! Jaa, Skolan är super (iaf personerna som befinner sig där), jag gör alla mina läxor (i tid för en gångs skull) och jag har lyckats bättre på mina prov nu än vad jag gjorde i höstas. Dock har jag lite ont i min mage och min nacke men det ska jag inte klaga på! Det går i alla fall bra nu kompisar. Och jag hoppas såklart att det går bra för er också, med skolan och vännerna osv. Vad annars liksom? Heh.

Nu taggar jag tills klockan 8, för DÅ, my fellow blogmates, är det Gleeeeeeeee på tv! Tjohej leverpastej!

Träd, träd och åter igen träd

                                                         Kommentarer (3) 2012-02-14 @ 17:10:15 / Natur


Foto & redigering: Sara Palm (jag) | Kamera: Sony a300

Idag har varit en bra dag. Bra, fast lång. Och jag känner en sån sjuk press just nu för vi ska välja våra individuella val inom tre veckor och jag har ingen aning vad jag ska välja! Tydligen så måste man veta vad man vill bli när man är "stor" och även fast jag går Foto så vet jag faktiskt inte om jag vill bli fotograf. Jag lutar mer åt journalist - eller engelskalärare (haha random) - hållet. Engelska är min styrka i skolan och när jag slutar gymnasiet sedan så vill jag verkligen åka till London och vara Au Pair där i ett år! Uh yez.

& nu; kolla Glee (:D) och sedan plugga matte (-.-).

Sunset sky

                                                         Kommentarer (3) 2012-02-13 @ 18:02:14 / Natur



Foto & redigering: Sara Palm (jag) | Kamera: Sony a300

Maj gad! Jag dör så fint det var igår! Kallt som sjutton men otroligt vackert! Är så himla glad att jag tog dessa bilder, för den solnedgången med dimman och allt det där var verkligen det finaste jag sett på länge..

Fler bilder från gårkvällspromenixen kommer imorgon (nej, jag tog inte bara bilder på solnedgången, hallao liksom)! Farewell så länge!

Themiliaa

                                                         Kommentarer (2) 2012-02-12 @ 20:35:43 / Porträtt


Foto & redigering: Sara Palm (jag) | Modell: Emilia Andersson | Kamera: Sony a300

Waow så fint väder det har varit idag! Solen har skinit (säger man så? låter fel.. haha) och himlen har varit nästan molnfri. Några plusgrader har det också varit och det tycker vi om (schizofren hihi)! Och eftersom att det har varit så fantastiskt fint väder så passade jag på att ta några bilder på den fina solnedgången. Men dom bilderna kommer upp imorgon! Vi hörs, hare' gött!

Frosty, the snowman

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-12 @ 14:37:07 / Familj





Typiskt. När jag väl ville ha vår så kommer det mer snö. Men jag skall icke klaga för vi,
familjen Palm (minus mamma), har gjort årets första snögubbe! Och söt är han!


Vårkänslor? Don't think so..

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-11 @ 14:51:22 / Allmänt

Bilder tagna från Weheartit
Mmmm, denna kyla. Att den inte kan dra någon annanstans nu? Det är ändå februari liksom... den har terroriserat Laholm (och resten av Sverige) alldeles för länge nu tycker jag och snart måste det vara dags för våren att ta sin början. Allting är så grått, vitt och dystert. Färglöst helt enkelt.

Naj, jag ska sluta skriva så deprimerande bildtexter haha. Istället ska jag ta en dusch och sätta mig framför brasan i köket en stund för att få upp värmen. Have a great saturdayevening ya'll, vi hörs :)


Äntligen klara!

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-10 @ 19:46:16 / Familj


Nu är jag och mamma äntligen klara med hennes trädgårdsblogg! Hon är trädgårdsmästar(inna) och driver ett eget företag som heter "Milla trädgårdsmästare" så nu vill hon tipsa om allt som har med trädgårdar att göra. Detta är första gången som jag gör en bloggdesign på "blogspot.com" så ha överseende nu hörni ;) haha.

Klicka HÄR för att komma till bloggen!


Vid tomhetens botten står vi på toppen

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-08 @ 21:18:38 / Natur
Foto & redigering: Jag (Sara Palm) | Kamera: Sony a300

Det har varit en lång dag mina vänner, en lång dag. Jag har bland annat hunnit att klippa av lite av mitt schletna hår, fått ett D på ett matteprov i algebra och kollat på en dansuppvisning på mitt kära gymnasium med mina fina friends Maria och Mollie. Kom hem fööör.. en timme sedan kanske, så nu ska jag kliva in i duschen och stanna där ett tag och därefter leta upp en halvdan outfit till morgondagen. Så.. ciao4now!

The middle east

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-07 @ 19:18:06 / Musik

Kan inte säga annat än att låten är så otroligt fin. Musiken, kören, texten.. allt är perfekt.


Reflection

                                                         Kommentarer (1) 2012-02-06 @ 18:36:29 / Natur

Foto & redigering: Jag (Sara Palm) | Kamera: Sony a300

Hey. Jag fryser. Heydå.

Ha-ha, kul där, eller hur? Nejmen serri. Jag gör ett snabbt inlägg idag, sen drar jag mig tillbaks till min varma, gossiga och sjukt älskade soffa. Idag har det varit -10° och (självklart) skulle jag ta på mig en stickad, ihålig kofta med bara en bandeu under. Smart, verkligen. Så jag får helt enkelt skylla mig själv om jag blir förkyld yao. Bortsett från mitt dåliga klädval så har dagen varit super. Har bland annat fixat en klipptid (halleluja!!) på frisörsalongen Afrodites (där jag är stammis hihi) för mitt hår är i ett desperat behov av en klippning. Woopdido!

Nog om min dag yes. Nu ska jag bråka med min lillebror för han säger att jag är kass :) Poss och kraom!

Solsken och minusgrader

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-05 @ 14:25:51 / Natur


Fotograf och redigering: Jag (Sara Palm) | Kamera: Sony a300

V-v-vallåsen!

                                                         Kommentarer (0) 2012-02-04 @ 13:59:27 / Dagbok

Tröja: NinetyOne | Mössa: Gina Tricot

Haodi mates! Wuu, jag är trött. Gårdagen var minst sagt händelserik alltså. Kan ta det lite kortfattat:

1. Sovmorgon till halv 12 (chiiiiiiill)
2. Engelska 1 timme, kolla film på historian 1 och ½ timme och konst i en kvart
3. Tog kvart över 3-bussen med Mollie och Maria hem till Mollie
4. Missade nästa buss (med 1 minut) som gick hem till mig
5. Vi väntade utomhus i kylan på nästa buss i hela 40 minuter och hade vår egna lilla allsång
6. 1 timme senare = hemma hos mig och bytte om till skidkläder
7. ON OUR WAY TO VALLÅSEN!
8. Jag glömde mina skidor så vi fick vända tillbaka...
9. Och åter igen: ON OUR WAY TO VALLÅSEN

Tack för en kul kväll flickor :) Och nu: välkommen tillbaks älskade lördag ♥