I'm gonna find my way back to your side..

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-29 @ 20:40:32 / Natur
Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm

Hell to the yeah!

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-29 @ 20:01:41 / Dagbok
På bild: Anna Emanuelsson | Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
"Fullt ös, medvetslös!" - så kan man beskriva min dag typ. Eller ja.. nästan haha. Jag och Anna har
i alla fall sprungit runt som galningar i hela Halmstad och satt upp affischer för att marknadsföra vårt
företag lite bättre sådär. Snygg eller hur? Ska jag vara helt ärlig så är jag fullkomligt dökär i loggan!
Färgerna, kameran osv. Så, ni som bor nära Halmstad och Laholm --> håll utkik efter vår affisch!
Visitkorten kom också idag, vilket var en stor lättnad. Vi har inte kunnat prata med viktiga personer
p.g.a. att vi inte har haft våra visitkort att ge ut. Istället fick vi ge dem våra affischer.. och ni kan nästan
se framför er hur det slutade hehe.. men nu kan vi börja jobba på riktigt! Weehay!
 
OBS! Kolla in vår hemsida, gilla oss på facebook och följ oss på twitter!

Goodiegoodgood

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-28 @ 21:56:09 / Mat för hela slanten
Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
GOOOOOOOOTT! Har fortfarande kvar, men jag pallar verkligen inte äta mer alltså haha.
Helt otroligt mättande, men helt otroligt gott. Andra gången gillt som jag äter en B&J! *stolt*
 
Har satans ont i min vänstra hälsena av en okänd anledning (kanske slått i något?), men trots detta
tänker jag bege mig ut i det fantastiska vädret för att fotografera lagan i solnedgången. Mmmm..

Sunlight from behind

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-27 @ 12:45:10 / Porträtt
Fotograf: Jag | Modell: Emma Andersson | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
Älskar verkligen den här bilden på Emma, just sayin'. Ljuset, hennes fräknar,
att hon kollar ner, håret som ramar in hennes ansikte m.m. Love it, love it, love it!
 
Vad tycker ni om bilden? :)

The cool girl

                                                         Kommentarer (7) 2012-06-25 @ 22:56:30 / Porträtt
Fotograf: Jag | Modell: Ester (kusin) | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
Snart är jag och Anna klara, efter hårt slit, med vårt eget företag (SA Photography)! Känner mig så
otroligt lättad och glad över att allting har gått så himla bra hela tiden. Vår logga och slogan är grymt snygga
(om jag får säga det själv hehe) och vår hemsida är skitsnygg! Visitkort och domän (till hemsidan) väntar
vi fortfarande på, men när de väl kommer; då kan vi börja arbeta på riktigt! Gaaah, känns riktigt bra!
Jag kommer att länka vår facebooksida, hemsida och twitter lite senare i veckan.
 
Imorgon hade jag faktiskt tänkt gå upp tidigare än vanligt och ta en springtur (om det inte regnar).
Har inte tränat på en väääldigt lång tid nu, så jag känner att det är dags igen. Vi får la se hur det här går..
 
Annars? HA DET GÖTT!

Strawberries

                                                         Kommentarer (5) 2012-06-24 @ 12:54:53 / Mat för hela slanten
Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
Ååååh, tänker bara på sommaren när jag ser den här bilden! Fast just nu, med tanke på vädret,
tycker jag inte att vårt sommarlov är särskilt sommrigt för tillfället. Tråkigt. Tråkigt, tråkigt, tråkigt.
Men, tyvärr, när solen är här så bosätter sig pollenallergin överallt i mig, så egentligen är det
ganska skönt när regnet stannar kvar en längre stund. Jag var hos doktorn för inte så längesedan
och tog blodprov som de sedan skickade vidare för att ta reda på om jag är allergisk mot något annat än pollen.
Så, om en till två veckor får jag mitt svar! Och då får jag veta om jag kommer få ta en spruta
mot min allergi eller inte. Självklart hoppas jag på det förstnämnda, för då slipper jag allergin resten
av sommaren. Ni som inte har pollenallergi förstår verkligen inte hur mycket det faktiskt begränsar en!
Åker man någonstans så slutar det alltid med att man springer till toaletten 24/7 för att snyta sig,
vilket ingen tycker är särskilt "tilltalande", så det är därför oerhört svårt att umgås med sina vänner ibland.
Men jaja. Snart får jag min spruta, så då är allting över och jag kan äntligen njuta av mitt sommarlov!
 
Snart drar jag iväg till Anna för att arbeta med vårt företag (we're business-women now, you know).
Förhoppningsvis så blir vi klara med alla förberedelser, för imorgon börjar vi jobba på riktigt!
 
Ha det fint!

Min midsommar i bilder

                                                         Kommentarer (4) 2012-06-23 @ 20:04:38 / Vänner
Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm
 
Några bilder som togs igår och som, i princip, sammanfattar min midsommar. Det blev i stort
sett en väldigt lyckad kväll och mina fantastiska vänner förtjänar guld för att de alltid gör mig så glad!
Denna kväll blir det dock att stanna hemma för min del. Klippte gräset innan (i regnet..) och jag
börjar känna mig lite sådär.. krasslig. Men "Miss Secret Agent 2" går på 3:an kl. 21:00, så min
kväll är räddad, höhö. Annars hörs vi imorgon, g'baaay!

Midsommar 2012

                                                         Kommentarer (6) 2012-06-22 @ 13:51:28 / Allmänt
Jag hoppas ni får en solig, och inte alls regnig (självklart ska det regna här i Laholm, självklart!), dag innehållande
potatis och köttbullar, härligt sällskap, tårta med jordgubbar och en massa annat som en svensk
midsommar måste innehålla. Snart drar jag iväg till Mellbystrand för att äta tårta och en stund senare
blir det mys - & grillfest med världens coolaste människor! Bilder från kvällen kommer nog upp imorgon!
 
Ha det göööött och GLAD MIDSOMMAR!

Ännu en student

                                                         Kommentarer (3) 2012-06-20 @ 20:43:41 / Skolan
Canon EOS 400D + Canon teleobjektiv 75-300mm
 
Lite bilder från Osbecksgymnasiets årliga student, där min syster var en av sistaårseleverna, alltså studenterna.
Dock innehåller inga av dessa bilder min syster (förutom den första, men där syns hon inte särskilt bra..),
men jag hade tänkt tillägna ett helt inlägg med bilder på bara henne från denna dag någon annan gång! Haha.

With a pink touch

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-19 @ 20:45:24 / Natur
Canon EOS 400D + Canon teleobjektiv 75-300mm
 
Heeej. Åh herre jesus vad jag är trött nu. Helt utpumpad och tömd på energi efter de senaste två dagarna.
Som jag förmodligen har sagt innan så ska jag och min vän Anna starta eget företag i sommar
tillsammans med "Sommarlovsentreprenörerna", så vi har därför varit på läger från måndagmorgonen till
idag. Det var la.. roligt. Hade troligen varit roligare om inte min allergi kommit ivägen 95 % av min tid
där. Men det hela blev ganska lyckat till slut. Imorgon fortsätter detta "äventyr" då vi ska tillbringa både
onsdagen och torsdagen på Lärcentrum här i Laholm för att lyssna på föreläsningar och planera,
fundera och finjustera våra företagsidéer.
 
Är fortfarande arg på blogg.se, minst sagt. Får fullkomlig DAMP över att jag måste göra
om hela min fkn design, men jag överlever. På fredag är det midsommar och det ska firas
med fantaaastiska vänner hos mig då det ska grillas, drickas och runt-midsommarstången-dansas!
Det är väl ingenting att klaga på, eller?
 
Härmed avslutar jag min bibel och återgår till mitt snoriga och myggbetskliande liv.
Imorgon (om jag orkar) så tänker jag publicera några av bilderna jag tog på systers student,
så ni får helt enkelt vänta tills dess! Ciao for now..

On a path

                                                         Kommentarer (5) 2012-06-15 @ 22:09:43 / Natur

Fotograf: Jag | Modell: Anna Wennström | Kamera: Canon EOS 400D + Canon teleobjektiv 75+300mm

Är fortfarande helt pissed off på blogg.se's nya design (min blogg ser helt fucked up ut, om man kollar startsidan),
men jag får helt enkelt släppa det för tillfället. Istället tänker jag klaga på att min pollenallergi
är tillbaka. Värre än någonsin. Mina ögon är rödsvullna, näsan är antingen täppt eller rinnig.
Min medicin fungerar verkligen inte, vilket jag inte förstår varför!
Men morgondagen ska bli regnig, så då förbättras förhoppningsvis mitt tillstånd.
Dock tar min syster studenten imorgon och vi ska ha värsta feta släktfesten här..
men ao, vi får helt enkelt se hur vädret blir!

Det går inte särskilt bra för Sverige btw. 1-0 till England hittills. Var ganska säker på att
detta skulle hända faktiskt. Mjaa, sorry Sverige, men så kan det gå! Förutom matchen (hrmpf..)
så visas det ingenting som är värt att se på TV just nu,
därför tänker jag "sätta på" en film (jag visste att ni skulle misstolka det..).

So long! Och blogg.se? FUCK YOU!

BYTA TILLBAKS DÅ!

                                                         Kommentarer (3) 2012-06-15 @ 10:51:06 / Allmänt
Okej, vill bara förtydliga detta; jag hatar blogg.se's nya design. Har skickat miljontals meddelanden
till dem och sagt att den nya designen är sjukt jobbig och har förstört min blogg, men inget har förändrats.
Så, förlorar jag läsare (er då) p.g.a. att min blogg är ful som stryk ---> blogg.se's fel. 
Får damp och har ingen blogglust längre över huvud taget. Tack blogg.se, verkligen.

Balen #2

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-14 @ 22:00:01 / Porträtt
Fotograf: Jag | Modell: Emma (syster) | Kamera: Canon EOS 400D + Canon teleobjektiv 75-300mm

Blogg.se är för jävla dåligt just nu bara så att ni vet. Det är därför som bilderna har så konstiga storlekar..

Balen #1

                                                         Kommentarer (0) 2012-06-14 @ 20:41:32 / Familj
Modell 1: Emma Palm (syster) | Modell 2: Matilda Karlsson | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm

Johanna

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-13 @ 19:40:09 / Porträtt



Fotograf: Jag | Modell: Johanna Granberg | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm


Bananen

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-13 @ 14:27:51 / Porträtt



Fotograf: Jag | Modell: Anna Emanuelsson (aka. Bananen) | Kamera: Canon EOS 500D

Idag är det stor (och då menar jag verkligen STOR) städning som gäller. Mitt rum kan inte bli
mer smutsigt än vad det är nu alltså. Hittills har jag bytat lakan osv. i min säng.. inget mer hehe.
Men jag ska öka takten så att jag blir klar snabbare! Ska bl.a. fixa lite bland mina kläder
i garderoben - ni vet, dela upp sommarkläder för sig och vinterkläder för sig? Yesss.

BTW! Hahahaha, såg världens sjukaste film igår natt (jag vet, skrev på twitter att jag skulle lägga mig
tidigt igår, men haha ah.. somnade inte förrän vid 3)! "Project X" hette den. Den handlar om tre
killar som inte är så poppis i skolan, så de bestämmer sig för att ställa till med en brakfest där alla
är bjudna. Festen börjar bra, blir bättre men slutar i ren kaos. Haha, helt sjuk..
Och tänk, där ligger jag under täcket med datorn i knät och kollar på en komedi (när alla andra
i min familj sover) och försöker att inte brista ut i skratt. Gick inte så bra..

Nähej, nu fortsätter städningen minsann. Ciao4now


I'm just a dreamer

                                                         Kommentarer (4) 2012-06-12 @ 20:48:33 / Självporträtt



Fotograf: Anna Emanuelsson | Modell: Jag | Kamera: Canon EOS 500D

Allt löste sig till slut hihi, så jag ber om ursäkt för mitt super deprimerande inlägg tidigare idag
haha. Jag frågade Anna om hon ville följa med mig och hon svarade (tack o lov) jaaa, så vi åkte
snabbare än snabbast för att kolla på klasskampen. Dock missade vi i princip alla tävlingar och hann
bara se finalen.. men vad gjorde det? Efteråt gick vi in till stan och köpte glass och begav oss
sedan till parken för att fotografera porträttbilder (därav bilderna ovanför). Bra dag!

Resten av min vecka ser ut såhär:
Onsdag:
Storstädning av rummet inför lördagen.
Torsdag: Fotografera min systers bal!
Fredag: Stranden (förhoppningsvis) & Sverige - England.
Lördag: Studenten, studenten, studenten!
Söndag: Ladda upp inför nästa vecka då jag drar på läger med
sommarlovsentreprenörerna! Taggaaa


Tråkiga, tråkiga tisdag.

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-12 @ 13:07:29 / Natur


Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm

Kaoz igår under fotbollsmatchen mellan Sverige och Ukraina. Sverige lyckas göra ett mål,
tio minuter senare släpper de in två. Bra där! Verkligen! pfft..

Wääh, vill så gärna gå och kolla på Klasskampen som hålls på Osbecksgymnasiet,
men det är ju inte roligt att gå dit ensam.. har messat miljoner människor, haha, men de
antingen jobbar eller har annat för sig. Så nu vet jag inte vad jag ska göra!
Jag känner ju en massa folk där men man vet aldrig om de någon gång ska in på lektion och
lämnar en ensam haha, och det är ju inte roligt! Korv..


Snygghet på elitnivå

                                                         Kommentarer (3) 2012-06-11 @ 20:20:34 / Allmänt

Liam & Chris Hemsworth

Asså åååååh, jag döör så snygga de är!


5 år!

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-11 @ 12:00:00 / Familj





GRATTIS BUSE!


Sun is setting, shadows growing

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-10 @ 18:21:01 / Natur


Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm

Nu är det dags för Flygande Jakob och efter det.. --> I'M OFF TO THE CINEMA BABY!


Will we ever confess what we've done?

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-10 @ 13:00:32 / Natur








Hade det superrrtrrrevligt igårkväll! Vi tillbringade en timme hos Maria då vi sjöng lite, spelade
piano, umgicks och åt godis, senare stack jag och 4 andra hem till mig och kollade film.
Även fast jag har sett "Upp" miljontals gånger innan så kan jag ändå inte undgå att fälla några
tårar under filmens gång. Den är bara så otroligt fin, gullig, mysig, rolig, sorglig, knasig och en massa annat!
Ni som inte har sett den - ni borde se den.

Idag händer det ingenting. Ska fortsätta redigera lite bilder på Ester tänkte jag.
Annars är vädret så sjukt tråkigt och man kan verkligen se att ovädret hänger i väntan om att
få dränka oss laholmare senare. *suck*. Jaja, ni som har fint väder får verkligen njuta för min skull!


Where did you go?

                                                         Kommentarer (4) 2012-06-09 @ 18:04:11 / Föremål


Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm + UV-filter


För de har tagit studenten lalala

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-09 @ 16:45:15 / Skolan









Canon EOS 400D + Canon teleobjektiv 75-300mm

Nu har min fina kusin, efter tre år på Sturegymnasiet, äntligen tagit studenten!
Åkte själv in med bussen igår för att se henne springa ut, bilderna blev förvånansvärt bra faktiskt.
Läste igenom kameramanualen lite innan, hehe, så jag visste lite mer vad jag skulle göra!
Vi kom hem efter kvällens firande vid halv 11 ungefär, så därefter satt jag bara och redigerade bilder
från dagen. Idag har jag varit på stranden och grillat med halva släkten för att fira min
lillkusse, Ester, som fyller 5 år (på måndag, men vi var lite tidiga!).
Har tagit miljontals bilder som kommer upp så småningom. Ska bara redigera dem först!

Ikväll drar jag till Maria där härligt sällskap väntar! Over n' out


Meine dear freunds, it's sommarlov!

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-07 @ 14:50:27 / Skolan


Två instagrambilder (den vänstra har jag snott från Maria) från skolavslutningen idag.
Fråga inte varför mina ben är vridna på det sättet.. har ingen aning hur jag fick till den posen haha.

ÄNTLIGEN SOMMARLOV! Är så less på allt som har med skolan att göra nu, så förtjänar en break.
Ska jobba som ett as i sommar så att jag får ihop tillräckligt mycket pengar till allt jag ska göra
på lovet! Jag vill hinna med en massa, och det kommer jag göra om jag har pengar haha.

Början av sommarlovet invigs tillsammans med världens bästa klass på Harry's i Halmstad.
Dyrt.. men vad gör det?! Nu jäklars ska jag fira att allt plugg är över för den här terminen!
Annars får vi se vad som händer framöver. Imorgon ska jag i alla fall fotografera min kusin
som tar studenten och på lördag (tror jag) det blir myskväll hos kära Maria, som snart flyttar härifrån..

HA DET SUPERNAJS, BAJBAJ!


Sötaste tjejen i parken

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-06 @ 20:52:53 / Porträtt




Canon EOS 400D + Canon Teleobjektiv 75-300mm


Svärijes födälsädah

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-06 @ 15:22:46 / Självporträtt



HEJ PÅ ER! Längesen sist tycker jag.  För det första så är jag sjuuukt taggad
inför morgondagen! Skolavslutning iiiih! Äntligen slipper jag allt vansinnigt plugg och
får istället relaxa i solen hur länge jag vill. Inga bekymmer, bara en ny solbränna hihi.

Annars då? Jag har bl.a. tjänat in 200 riksdaler efter att ha klippt fyra gräsmattor på två timmar.
Helt okej tycker jag! Och iiih, imorgon efter avslutningen så ska jag och Anna dra in till stan
för att jag ska köpa världens finaste och somrigaste (enligt mig) tröja från Vero Moda.
Och efter jag har köpt den så kommer jag ha pengar över till resten
av månaden! Kan ni fatta? Det här är första gången ever som jag inte slösar bort hela mitt
studiebidrag de första fem dagarna. Är grymt nöjd om jag ska vara helt ärlig!

Ciaorå'. Och btw: grattis älskade Sverige!


Inspiration

                                                         Kommentarer (0) 2012-06-04 @ 14:06:25 / Allmänt


Klicka på bilden för att komma till bloggen

Siris blogg är helt klart en av mina favoriter just nu! Hon är otroligt kreativ och en
sjukt grym fotograf. Själv får jag en himla massa inspiration av att kolla på hennes
bilder och jag önskar hela tiden att det var jag som kom med idéerna först haha.
Hennes sätt att redigera sina bilder är också inspirerande - jag har själv försökt
redigera på ungefär samma sätt, men jag får inte riktigt till det haha..

Du, Siri, är en stor inspirationskälla!


Into the strong and stunning meadow

                                                         Kommentarer (3) 2012-06-03 @ 17:36:47 / Natur




Canon EOS 400D + Canon Teleobjektiv 75-300mm

Nääfyy, pollenallergin har verkligen tagit kål på mig idag! Min röst har dessutom varit helt
skrovlig, hes och "förkyldig" haha, det låter som om jag är förkyld. Tråkigt värre faktiskt.
Men jag trotsade min allergi och gick ut i alla fall, med kameran i mina händer.
Gick kanske två km på Hälsans Stig tills batteriet tog slut.. men jag fick åtminstone med mig ett
fåtal bilder hem.

Maaah, Big Brother finalen är ikväll och jag taggar satan! Heja Amandus och Hanna!
Är dessutom ledig från skolan imorgon så ikväll kan jag vara oppe huer länge jag viell!
Och en sak till: jag har 3 sommarjobb i sommar! How awesome?!


Dandelions

                                                         Kommentarer (1) 2012-06-03 @ 13:49:55 / Natur



Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm + UV-filter


P-p-pollen..

                                                         Kommentarer (6) 2012-06-02 @ 14:09:08 / Natur



Canon EOS 400D + Canon Teleobjektiv 75-300mm

Pollenallergin har "finally" gjort sig påmind. Jag går runt i huset och snörvlar som en idiot,
är tjock och slemmig i halsen och mina ögon tåras av minsta lilla. Pallar verkligen inte detta nuuu!
Men allergin kommer varje sommar, så jag får helt enkelt stå ut och leva med det.

Ikväll är jag mobbad :) eller inte mobbad kanske, men jag ska vara hemma och passa min bror..
men jag ska dra till Sparbanksvallen vid Osbecksgymnasiet senare för att kolla på min syster och
kusin som ska sjunga tillsammans. Schpenande!

Nu tänker jag ta en (eller kanske två?) allergitabletter och vänta på att de ska hjälpa. Adios!


Lite grönt och Siesta!

                                                         Kommentarer (0) 2012-06-01 @ 21:30:43 / Allmänt




Canon EOS 400D + Canon Teleobjektiv 75-300mm

Jaaa.. det blev ingen lång Siestaupplevelse nej! Kan sammanfatta det hela:
När vi kom dit hade vi ingen aning om vart vi skulle, fanns ingen information om vart
alla funktionärerna skulle checka in, men vi hittade till slut incheckingen. Efter det gick vi
flera miljoner km till campingen, som var fel dessutom. Vi fick gå tillbaka hela vägen till den rätta
campingen. Inga glada miner där kan jag säga. Tälten packades upp och vi sov i cirka 2 timmar
under hela natten.. dagen efter gick vi på informationsmöte om våra kommande arbeten som
gate/staket vakter. Vi fick våra arbetstider, och de var fullkomligt bedrövliga haha.
En gång skulle jag vara tvungen att jobba från halv 11 på kvällen till halv 6 på morgonen, kan ni fatta?
Helt sick alltså. Sedan åkte vi hem.. haha.

Anledningen till att vi åkte hem var - så att alla ska fatta och inte påstå att vi "gav upp"
på något sätt (vilket mina föräldrar och mina syskon gör..):
1. Anna kände sig krasslig (hon är sjuk nu, så det var ju tur att vi åkte hem!)
2. Min och Annas sovmadrass gick sönder så vi sov i princip på marken hela natten..
3. Våra arbetstider var helt sjuka
4. Våra arbeten gjorde så att vi inte kunde se de banden som vi ville se!

Men det var kul så länge det varade! Vi lärde faktiskt känna ett par stycken också under
den korta tiden där. Två av dem var våra favoritgrannar på campingen hihi :)

Var hos tandläkaren imorse, så fick inte mycket sömn (eftersom att jag inte sov på Siesta),
så nu ska jag sova typ. Sorry för min långa bibel, ciao!


Portrait

                                                         Kommentarer (2) 2012-06-01 @ 14:27:59 / Porträtt

In every girls life; there's a boy she'll never forget, and a summer where it all began..


Fotograf: Sara Palm (jag) | Modell: Maria Svedenman | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm