Ninetyone

                                                         Kommentarer (3) 2011-08-31 @ 18:01:22 / Självporträtt
Ninetyone T-shirt - 200 kr.


Den här tröjan är så sjukt mysig! Väldigt stor dock... XL tror jag. Men jag älskar den ändå!
Perfekt att använda när man är hemma och myser samtidigt som regnet faller utanför fönstret.
Plus att den är lila! Och jag älskar lila!

Men nu drar jag ut och springer en runda! Nu börjar mitt nya liv (för 37492049822:a gången)! Poss!

Ett litet inlägg typ

                                                         Kommentarer (4) 2011-08-29 @ 19:02:12 / Allmänt

"Första" dagen med ett nytt schema och en ny klass. MEN, jag och Anna ska byta till
den andra fotoklassen imorgon eller på onsdag :) Tycker så ofantligt synd om Mollie!
Hon fick inte byta klass med oss för att hon går film - & tv och vi går foto så hennes schema kommer tydligen
bli helt fel då. Känner mig nästan lite elak när jag får byta men inte hon. Och hon känner ingen i vår
nuvarande klass... Fyy, stackars Mollie. Men du (Mollie), det kommer gå bra! Tro mig!!
Om det inte gör det, då bytar jag tillbaka!!



Onödigt litet inlägg det här, men har inte varit ute med kameran på länge så har inga bilder att visa...
Kvällen kommer vara lugn i alla fall. Ska kolla på Svenska Hollywoodfruar, sen blir det läggdags.
Upp klockan 5 imorgon. Fan.
Men ni får annars ha det så bra! Tjohej!


New glasses

                                                         Kommentarer (12) 2011-08-27 @ 17:29:16 / Självporträtt
Mina nya glasögon! Yaey! Tog bilden lite snabbt (mitt leende är jättefult & snett. Plus att mina ögon har olika färg.. haha) för jag har verkligen bråttom nu.. ska vara hos Emilia halv 6 och klockan är 28 minuter över 5! Damn! Men okej, nu har ni i alla fall sett mina glasögon. Have a great saturdaynight ya'll!

Födelsedagsfirande och klassindelning

                                                         Kommentarer (4) 2011-08-27 @ 11:30:21 / Vänner
Gårdagen var både bra och dålig. Vi blev indelade i klasser, äntligen, men jag, anna och mollie kom i en klass där vi nästan inte känner någon. Alla som vi har lärt känna går i den andra klassen. Lyckat, eller hur? -.-
Det var det negativa! Det positiva är att vi slutade halv 11 och tillbringade sedan eftermiddagen på Blue Thai Resturang, Swedbank och i flera klädaffärer. Köpte äntligen en stickad tröja! Har velat ha en sen jag började på Sture... Och nu har jag en!! Efter eftermiddagen i Halmstad så bar det av till söta Linnéa med girlsen för att kolla på film ("Hur många lingon finns det i världen?" BÄSTA FILMEN EVER!), äta kakor och spela spel!


Snart drar vi till kusin Emelie och firar henne på hennes 18årsdag! Mmmmm smörgåstårta *slickar mig runt munnen*. Sedan drar jag vidare till Emilia N och firar henne på hennes 16årsdag!
Ni får ha det så bra så länge! Bilder på mina nya glasögon kommer upp snart btw! ÄLSKAR DOM!


Bild från igår när vi satt på Swedbank och väntade på att Mollie skulle få hjälp x)

En helt vanlig torsdag

                                                         Kommentarer (2) 2011-08-25 @ 17:58:21 / Dagbok
Bilderna har absolut INGENTING med inlägget att göra, men de får en att verkligen längta tillbax till sommaren igen..

Peew. Jobbig dag i skolan. Väckarklockan ringde halv 6, jag var påväg till skolan vid halv 8. Skolan började med en - helt sjukt meningslös - "frågesport" om själva gymnasiet och i slutet av dagen så hade jag mattediagnos (som gick URDÅLIGT för att jag helt enkelt suger på matte). Men som tur var så fick jag gå tidigare - hade en klipptid som jag var "tvungen" att passa, men det sa jag ju såklart inte till läraren utan jag gav honom en helt annan lame excuse - så jag slapp det mesta av provet :) som jag istället fick göra här hemma.. vilket inte var ett dugg bättre.. ehe.

Sååå. Här sitter jag nu. Framför datorn. Trött. Med nyklippt hår. Tänker på morgondagen. På att vi slutar skolan halv 11. Och att jag, med 3 andra kompisar, ska shoppa upp min sommarjobbslön. Yeah.

TJOHEJ LEVERPASTEJ

Ny design!

                                                         Kommentarer (4) 2011-08-24 @ 14:59:21 / Allmänt
Ny design! Klicka f5 om den inte syns!
Ska lägga till lite annat i designen också, men det får bli någon annan dag!

Dålig uppdatering..

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-22 @ 15:30:02 / Allmänt
Ehehe.. hej. Dålig uppdatering, sorry. Men har varit ganska upptagen och har inte haft någon lust o blogga.
Så jag hade en liten, liten bloggpaus där :) Men ett nytt inlägg kommer kanske imorgon eller i övermorgon,
för då får jag mina nya glasögon :D Ni får se en bild på dom då!

Som ni kanske vet så började jag gymnasiet i onsdags. Och de dagar jag har spenderat där har varit hur bra som helst! Verkligen! Jag trivs superbra och jag har fått en massa nya vänner. Mitt liv är nästan perfekt.
Det blir helt perfekt på torsdag, för då får jag min sommarjobbslön! Och då kan jag inhandla lite nya kläder (a)

Nu blir det promenad i solskenet! Vi hörs imorgon/i övermorgon sötisar, kram!
___________________________


GAAAAAAAAH! Älskar låten!

Bang bang..

                                                         Kommentarer (0) 2011-08-18 @ 19:13:55 / Dagbok
Sony a300
_________________________

De två första dagarna på Sturegymnasiet har varit skitbra rent ut sagt! Nya vänner, nya lärare, nya människor, ganska många snygga killar (hihi) & massa fotograferande! Jag är fett lycklig just nu, & mitt liv är awesome.
Längtar redan tills imorgon! Och tills imorgonkväll, för då bär det av till Emma där resten av gänget väntar :)
Ska bli kul att träffa dom igen & få reda på hur deras gymnasiebörjan har gått!


Ni som börjat gymnasiet, hur har ni haft det hittills? :) Kram på er, vi hörs!

I'm like a bird, I only fly away..

                                                         Kommentarer (2) 2011-08-16 @ 12:12:12 / Djur
Sony a300

Detta eviga regn..

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-15 @ 12:23:05 / Allmänt
... som jag faktiskt gillar! Regn är så mysigt! Man kan sitta inomhus och läsa en bok, kolla på film eller bara ha det allmänt skönt. Om det bara hade åskat, då hade det varit ännu bättre! (h)
.
Kvällen tillbringas i alla fall med mina söta vänner; Emma, Moa, Linnéa och Anna! Vi passar på att ha en sista tjejkväll nu innan skolan börjar. För vi kommer (nästan alla) splittras till hösten. Så sorgligt. Men Emma kommer jag ha med mig nästan hela livet, vi bor ju praktiskt taget grannar ;) Och Anna kommer gå på samma gymnasie som jag, så henne blir jag inte av med ;) Men det vill jag inte heller :)
.
Jag börjar skolan på onsdag och jag pissar på mig för att jag är så (ursäkta språket) JÄVLA nervös! GAAH! Men det ska bli (ursäkta igen) jävligt spännande!!

Anna

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-14 @ 21:24:42 / Porträtt
Tagen med en Sony a300 systemkameraTack för kvällen sötis! See you 2morrow!

Kräftskiva

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-13 @ 17:42:25 / Allmänt
Snart dags för årets kräftskiva! Gästerna anländer halv 7 och jag är så redo som jag kan bli! Men, jag stannar inte så länge. Äter, sen drar jag till Namnam och möter Anabanana. Och då är det dags för movietime!
.
Ni får ha en sjukt bra lördagskväll, så hörs vi någon gång (har egentligen datorförbud - ni vill inte veta varför - men lyckades få tag på datorn för en stund...)! Kram

Letters from the sky

                                                         Kommentarer (0) 2011-08-12 @ 16:14:17 / Musik
.
Denna är en av mina favvolåtar faktiskt. Så tänkte att jag borde tipsa den till er :) Hiihi.
Han som sjunger har en underbar röst (enligt mig), och den passar hur bra som helst till själva låten! 
Men musiken är ändå finast. Dock kan låten bli ganska långtråkig i slutändan, men om man blundar och bara lyssnar (och sjunger med, som jag brukar göra), då blir den aldrig tråkig!
.
OCH den spelas i slutet av filmen I Am Number 4, när de kör bort (typ) :)

Ullared

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-11 @ 22:55:47 / Dagbok

.
Hemma efter en heldag på Gekås i Ullared! Och detta var första gången ever som jag varit där! Men jag har ju givetvis inte varit där tills nu (23:00), vi har kollat på min lillebrors fotbollsmatch också (som dom mirakulöst nog vann... med 3-2). Det enda positiva med den matchen var att runtom befann sig en massa snygga fotbollskillar som hade träning, så kollade på dom istället (a) Hihi.
Men ändå, fatta vad jag har shoppat mycket! Så billigt! Tyvärr säljer inte Gekås de snyggaste och modernaste kläderna men whatever. Det var billigt, så varför inte? ;)
.
Jag hoppas ni har haft en underbar dag! Nu är det dags att gå och nana :) Godnatt finisar!

Fotografering

                                                         Kommentarer (7) 2011-08-09 @ 22:25:17 / Porträtt
Bild 1, 2, 3: Anna Emanuelsson |  Bild 4, 5, 6: Jag | Kameror: Sony a300, Canon EOS 500D & Canon EF 70-200MM f/4L USM| Plats för fotografering: Hälsans stig.

En dag i skogen

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-07 @ 20:28:24 / Natur
Sony a300

Tove och Timbuktu

                                                         Kommentarer (0) 2011-08-06 @ 12:55:40 / Musik
Bilderna är tagna med min mobil, en xperia mini pro eller vad den nu heter... världens sämsta bilder, jag vet.
.
Gårkvällen var helt okej! Jag åkte till Halmstad (Marinfestivalen) med 3 kompisar och såg Tove Styrke (bilderna) och Timbuktu. Toves musik är inte riktigt min "smak", men hon var bra. Timbuktu var grym! Kan inte så många av hans låtar, men han och hans musik är så skön!
.
Nu måste jag förbereda inför kvällen. Tjejerna kommer och vi ska ha spel - och filmkväll! :) Vi hörs! kram.

Underbar gårdag

                                                         Kommentarer (3) 2011-08-05 @ 17:43:09 / Dagbok
"If you love someone, set them free. If they come back, they're yours;
if they don't, they never were..." - Richard Bach.
.
Gårdagen var bäst! Som sagt så var jag och Isabelle i Halmstad och shoppade för fulla muggar,
och det var så himla roligt! Vi åt på ett ställe mitt i stan som hette Sandy's.
Mmmm... Kyckling curry med pasta *dreeeegglar*.
3 timmar senare åt vi kladdkaka med vispgrädde på Skånskan *dregglar ännu mer*.
Vi tog bussen hem, kollade på film, åt middag och drog sedan vidare till Rix Fm festivalen!
Rix Fm var tyvärr ingen succé... kändisarna var sämre än sämst och stället där festivalen befann sig luktade bajs. Platsen låg precis bredvid en fabrik ^^.
.
Men men. Även fast kvällen kanske inte var den bästa så var i alla fall dagen det!
Jag hoppas ni hade en underbar dag ni också, kram!

Grillkväll vid stugan

                                                         Kommentarer (6) 2011-08-04 @ 11:19:25 / Familj
Bilder från mys - & grillkvällen vid stugan i Mellbystrand i förgår. Halva tjocka släkten var närvarande haha. Vi grillade korv & hade det allmänt mysigt!
.
Nu, fowks, drar jag & Isabelle till Halmstad & shoppar! Kram

Sweet as sugar

                                                         Kommentarer (3) 2011-08-03 @ 22:11:51 / Porträtt

På bild: Ester (min kusin) | Kamera: Sony a300 | redigering: Pixlr.com

Två redigeringar

                                                         Kommentarer (1) 2011-08-02 @ 11:28:11 / Redigeringar
Två redigeringar av samma bild i Pixlr. Bilden tog jag också igår i vår trädgård. 
Vilken tycker ni var snyggast? :)