Breaking Dawn Part 1

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-30 @ 18:38:11 / Allmänt



- BildKälla -

ÅH GUD ÅH GUD ÅH GUD! SÅ BRA, JAG DÖR! Som ni nog kanske förstår så har jag sett den senaste twilightfilmen på bio. Sjukt bra var den! Hade inte särskilt höga förväntningar eftersom att de andra filmerna inte är såå.. jättebra. Alls. Men denna var bättre än vad jag trodde den skulle vara! Otroligt spännande och nästan lite läskig (vid vissa tillfällen). Ni som inte har sett den, eller läst boken/böckerna, gör det! Det är en order! Hihi.
Åååh, vill se Part 2 nuuuuuuuuuu :(

OBS! Ikväll så är det Greys Anatomy och imorgon så är det 24 dagar kvar till julafton! YAAAY! Adios!


Piano keys

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-27 @ 20:46:01 / Redigeringar

Fotograf: Jag | Kamera: Sony a300 | Redigerat i: http://pixlr.com/.

Waddap! HAHA såg ni filmen jag la upp innan?! Helt sick! Men ah, dagen har i alla fall varit fullproppad med olika händelser. Imorse var jag tvungen att gå upp halv 11 (hehe..) för att sedan pallra mig iväg med kameran hem till Maria, där hon och hennes syster väntade på mig. Jag tillbringade två timmar där och fotade "syster-porträtt" på dom som de sedan ska ge i julklapp till sina päron. Jag tjänade hundra krooonor hihi :)
Resten av dagen har jag spenderat med familjen hos moster Nina för att fira hennes b-day! Det blev kakor i stora lass!

Nu ska jag välja ut morgondagens outfit och sedan dra mig till sängs för att försöka sova i den otroligt högljudda "Berit"-stormen som vi har här i lilla Laholm just nu... Godnatt säger jarå'!

HAHAHAHAH

                                                         Kommentarer (0) 2011-11-27 @ 16:56:13 / Filmer & BTS



HAHAHAH. Vår humor asså :')
Medverkande i filmen: Jag och Maria Svedenman.


30 dagar kvar

                                                         Kommentarer (4) 2011-11-24 @ 19:49:13 / Allmänt

- Bildkälla -

Jaa, tänk vad tiden går fort! 24 november idag, 24 december (julafton) om bara en månad! Fy bubblan vad jag längtar! Vill bara att skolan ska sluta nu så jag slipper alla jobbiga prov och att gå upp kvart över fem på morgnarna. Dock kommer jag sakna alla finisar i skolan.. men dom träffar jag förhoppningsvis på lovet! :)

Nu ska jag plugga vidare till morgondagens matteprov! WOHOO!

Måndag tihi

                                                         Kommentarer (15) 2011-11-21 @ 18:42:15 / Självporträtt

Det får bli en egobild idag! Längesen sist tycker jag ;)

HAHAHA VÄÄÄRLDENS ROLIGASTE DAG IDAG! I hate to say this men jag älskar skolan. Eller ja.. älskar och älskar.. gillar väldigt mycket kanske låter bättre! Det går inte en dag utan att jag skrattar som en idiot! Och dagens NO-prov gick bra det med! Kunde (nästan) allt om fotosyntesen, kolets kretslopp, global uppvärmning och allt det där. Och Lennart, vår lärare, han är gullig! Hihi.

Känner på mig att den här veckan kommer bli kanonbra! Kram på er - ha en fortsatt trevlig måndagskväll!

Soldier

                                                         Kommentarer (8) 2011-11-20 @ 13:31:35 / Musik

Gavin Degraw ♥


Torup i torsdags

                                                         Kommentarer (0) 2011-11-19 @ 12:43:52 / Natur







Fotograf: Jag | Modeller på 1:a bilden (från vänster): Mollie, Carolina, Nikolina och Anna | Modell på 2:a bilden: Mica. | Kamera: Sony a300 + macro filter +10 | Plats: Torup hos Bosse (en av våra fotolärare).

Moa Lignell

                                                         Kommentarer (0) 2011-11-18 @ 22:02:12 / Dagbok


Foto taget från weheartit.

DET ÄR HELT SJUKT BRA HON ÄR! GUD ALLTSÅ! Hon och Molly var helt amazing ikväll alltså, jag började till
och med gråta när Molly sjöng Listen av Beyoncé. Kan fortfarande inte fatta att hon är 16 år...

Kort sammanfattning av dagen: Den har helt enkelt varit kanonbra! Jag tillbringade eftermiddagen med Maria, Cecilia och Anna hos Cecilia. Efter det stack vi till Roberts, ett café i Halmstad, och mötte upp några tjejer i klassen för att fira en kompis på hennes födelsedag! :)

VI HÖRS - OCH GLÖM FÖR TUSAN INTE ATT RÖSTA PÅ MOA NU! Kram!


Mollie

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-17 @ 19:07:36 / Porträtt

Fotograf: Jag | Modell: Mollie Fondelius | Kamera: Sony a300 | Plats: Hos Bosse (vår fotolärare) i Torup.

Är mega stolt över den här bilden! Vad tycker ni om den? Kram!

Emmy #3

                                                         Kommentarer (0) 2011-11-14 @ 18:02:27 / Porträtt

Fotograf:
Jag | Modell: Emmy Kristensson | Kamera: Nikon D3000 (Emmys) | Plats: I en hage...

WADDUP! Hemma efter världens roligaste skoldag (& nu är jag seriös)! Dock hade jag världens längsta historiaprov om renässansen och annat skit, men annars har dagen varit awesome! Det är helt sjukt att jag aldrig, aldrig, aldrig kan sluta skratta!! Alla lärare har sagt åt mig att hålla käften idag haha ^^ Skyller på min klass ;)

Halv åtta drar jag på zumba med Matilda! Behöver lite träning nu efter allt godis jag åt i helgen..
Ni får ha en awesome måndagskväll allihopa! Vi hörs ♥

Emilia #3

                                                         Kommentarer (2) 2011-11-13 @ 11:27:27 / Skolan


Fotograf:
Jag | Modell: Emilia Andersson | Kamera: Sony a300 | Uppgift: Porträtt i fönsterljus.

Halloj! Fick bli två bilder på Emilia, igen, för att hon tyckte att de andra bilderna inte var sådär.. jättefina på henne. Vilket jag inte håller med om. Nevah! Fånigt värre helt enkelt. För att byta ämne så kan jag säga att gårkvällen inte var så lame som jag trodde den skulle bli. Jag hänkade inte med familjen för att tillbringa kvällen hos foffo, utan jag slog en pling till Mollie och Anna så fick dom komma hit och hålla mig sällskap här hemma istället! Vi kollade på Bad Teacher, käkade snacks och pratade om lite allt möjligt. Tack för kvällen gurls!

Jag hoppas att ni andra hade en lika härlig lördagskväll som jag! Nu ska jag plugga historia.. Kram!

Chilledill hos familjen Palm

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-12 @ 15:17:58 / Familj



Fotograf: Jag | "Modeller": Brush, Sis & kuss :) | Kamera: Sony a300 | Plats: Hos familjen Paaaalm.

Tjena mittbena! Chilledill hos oss idag med världens sötaste kusiner (nu blev det bara bild på en av dom..). Igårkväll kollade vi allihopa på Idol och åt godis i brorsans säng, och idag har vi varit på simhallen och sedan ätit pannkakor. Nu kollar vi på "Hello Kitty"... eheh. Ikväll tillbringas med kusinerna (igen) hos foffo och Ingrid med god mat, godis och film. För att inte låta helt familjeberoende så skulle jag egentligen till Robert's Coffehouse med tjejerna, men jag är pank så får dra till foffo istället .. :)

Helt okej helg, eller vad säger ni?
Ni får ha det bra! Kram

Emilia #2

                                                         Kommentarer (3) 2011-11-07 @ 18:48:23 / Skolan


Fotograf:
Jag | Modell: Emilia Andersson | Kamera: Sony a300 | Uppgift: Porträtt i fönsterljus | Redigerat i: Photoshop CS5.

Tjillevippen! Hemma efter en grymt bra dag i skolan! Det är så roligt att träffa alla kanonfina vänner igen efter höstlovet. Min klass är verkligen skitbra. Och mina klasskamrater är ännu bättre. ♥

Gymnasiet är så himla mycket bättre än vad högstadiet var! LML :)

Fönsterljus-porträtt

                                                         Kommentarer (3) 2011-11-06 @ 15:44:00 / Skolan


Fotograf: Jag | Modell: Emilia Andersson | Kamera: Sony a300 | Redigerade i: Photoshop CS5 | Uppgift: Porträtt i fönsterljus.

Jambo! Nu har jag redigerat klart alla de fina porträtten på underbaraste Emilia. Har bara lagt upp två än så länge, men fler kommer upp senare. Det jag ska göra nu är att plugga. Plugga, plugga, plugga, plugga. Har dumt nog skjutit upp alla mina fkn läxor, så nu måste jag göra allting idag. Gaah, hatar att lärare alltid ska ge läxor över loven...

Nu ska jag dränka min (läx)sorg i en skål med glass. Vi hörs! Kram.

Lunchen är serverad!

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-04 @ 15:09:05 / Mat för hela slanten

VISST SER DET GOTT UT?!
Om ni undrar vad det röda strecket är över ögonen, så är det ett unibrow..

Ey, listen up guys! Ändrade planer! Visar sig att jag inte kommer vara så ensam ikväll i alla fall, för klockan 7 drar jag till godis/film-affären för att träffa min fina vän Emilia ♥ Vi ska hyra skräckfilm!

Ha're gött! Poss

Emmy #2

                                                         Kommentarer (0) 2011-11-04 @ 12:48:06 / Porträtt



Fotograf: Jag | Modell: Emmy Kristensson (Hunden: Doris) | Kamera: Sony a300.

Chilledill-dag idag (om ni ville veta..). Tyvärr har jag sjuhelsikes mycket plugg att ta i tu med, vilket suger. Egentligen skulle jag till Banhof ikväll, ett disco i Ängelholm, men efter veckans alla (dyra) äventyr så är jag just nu pank, så det kan jag fet glömma. Istället tillbringar jag kvällen hemma framför Idol 2011 (HEJA MOA!) och käkar godis. Förhoppningsvis är någon familjemedlem hemma som jag kan bråka med, annars.. fml.

Well well. Ni andra får i alla fall ha en grym fredagskväll med fest och annat. *snyft*. Kraaam!

Dagens fotografering

                                                         Kommentarer (1) 2011-11-03 @ 17:01:03 / Porträtt




Fotograf: Jag | Modell: Emmy Kristensson (hundarna: Doris & Alma) | Kamera: Sony a300.

Förlåt för dålig uppdatering, igen, men jag har haft fullt upp hela veckan. Fast fullt upp på ett bra sätt då! Hittills har jag bl.a. gymmat (hårt!) med Anna, shoppat upp alla mina pengar i Halmstad med Cecilia, sjungt och spelat instrument med Anna och Maria på NollTreFem (också i Halmstad) och haft fotografering med Emmy (som ni ser på bilderna). Men veckan är inte slut ännu! Ikväll drar jag till Mollie där några tjejer från klassen väntar. Vi ska kolla skräckfilm och käka godiiiiis!

Ni andra får ha en skön och mysig kväll, så hörs vi! Kram.