Blandade känslor

                                                         Kommentarer (4) 2012-07-03 @ 12:52:56 / Dagbok
Fotograf: Jag | Modeller: Vidar & Ester | Kamera: Canon EOS 400D + Sigma DC 17-70mm 2.8-4.5
 
Jag har faktiskt märkt att jag är bättre på fotografera när jag inte blir tillsagd än när
jag får en fotouppgift från skolan. Får jag en uppgift som ska vara inlämnad inom en viss period
så känner jag mig varken motiverad, inspirerad eller taggad inför att utföra den.
Men åker jag spontant iväg någonstans under ett lov t.ex. och tar med mig kameran, då känner jag verkligen
suget efter att ta bra och inspirerande fotografier. Jag älskar verkligen att fotografera, men tänker
jag efter lite så ångrar jag nästan att jag valde foto i gymnasiet.. jag fotograferar för att jag tycker
det är kul. Att fotografera under order fungerar inte riktigt för mig. Och efter politikernas beslut att dra
ner på både lärare och utbildningar på Kattegatt - Sannarp - & Sturegymnasiet så känner jag mig ännu
mer ångerfull och nästan lite lurad. Jag som trodde att jag skulle få ha foto flera timmar i veckan
varje skoltermin, men nu visar det sig att jag inte kommer ha foto i trean överhuvudtaget.
Detta kunde de ju sagt lite tidigare innan vi valde våra inriktiningar i 9an, men nix. De väntar tills
vi ska börja vårt andra år. Och nu är det försent för att byta. Men jag tänker fortsätta den linjen jag
går just nu bara för att min klass håller mig på ett sånt superhumör alla dessa långa skoldagar (plus att bytar jag skola/linje nu så måste jag gå om första året..). Jag har inte gått i en så bra klass sedan lågstadiet.
 
När jag läser igenom det jag har skrivit ovanför så låter det nästan lite "dubbelt", som om jag inte gillar
att ha foto i skolan samtidigt som jag faktiskt gör det. Sanningen är att jag vet inte. Jag känner
mig nästan lite kluven. Menmen.. nu är det som det är. Tyvärr.
 
Bara för detta så vill jag säga att jag verkligen är superglad över att jag har startat eget med en
riktigt bra vän som jag kommer bra överens med. Fördelen med att jag har mitt eget företag
är att jag är min egen chef (jag bestämmer alltså själv när jag ska fotografera eller inte), och
jag får arbeta med det jag verkligen har en stor passion för - Fotografi.

Kommentarer
Postat av: LINNEA GULLARBERGS   

fina bilder!

   2012-07-03 / 14:45:05
   URL: http://lgullarbergs.blogg.se
Postat av: Linnea [Fotoblogg]   

Hur mår du idag?:)

Kram

Svar: bara bra! själv? :)
photosphere.webblogg.se

   2012-07-04 / 09:48:34
   URL: http://www.linneaphoto.blogg.se
Postat av: Anna   

jag är glad över att få jobba tillsammans med dig också! :D

   2012-07-05 / 01:11:15
   URL: http://annaemanuelsson.se
Postat av: Jessica Fotar   

Så söta bilder :)

Svar: tack!
photosphere.webblogg.se

   2012-07-15 / 12:42:33
   URL: http://www.jessicafotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback