(Misslyckad) Drömrulltårta

                                                         Kommentarer (2) 2011-07-18 @ 13:57:36 / Mat för hela slanten
Dagen började med att jag vaknade. Och det första jag tänkte på var: "Jag vill baka!". Så jag hoppade upp ur sängen, klädde på mig, (sminkade mig hehe), åt frukost, borstade tänderna, satte mig vid datorn, glömde att jag ville baka, redigerade några bilder osvosvosv. 2 timmar senare kom jag ihåg att jag ville baka så jag sprang och hämtade alla ingredienser till den kakan jag hade valt ut (i detta fallet en s.k. Dröm-rulltårta). Jag bakade och bakade, men till (nästan) ingen nytta...
(Ni kommer fatta om ni skrollar ner).
.
Här är i alla fall receptet!
.
Ingredienser:
* 3 ägg
* 1 ½ dl socker
* 3/4 dl potatismjöl
* 1 tsk bakpulver
* 2 msk kakao
.
Smörkräm (innehållet):
*100 g smör/margarin
* 1 3/4 dl florsocker
* 1 äggula
* 2 msk vaniljsocker
.
Gör såhär:
1. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
2. Blanda potatismjöl, bakpulver och kakao och rör ner detta i äggsmeten.
3. Bred ut smeten jämt i en långpanna klädd i bakplåtspapper.
4. Grädda kakan i 250 grader ca 5 minuter. Stjälp upp kakan på sockrat papper.
5. Rör smöret (eller margarinet) samtidigt. Tillsätt de övriga ingredienserna och rör krämen slät.
6. Bred krämen över kakan och rulla ihop den.
.
____________________________________________________________________________________________________

Här är resultatet av min Drömrulltårta...

Saken var att jag glömde den delen där man skulle stjälpa över kakan på ett annat papper, så jag hällde smeten på för tidigt. Men jag fick göra det bästa av situationen (jag rullade ihop den).
Och jag kan ju inte lämna kakan där, helt ensam och oäten!
Så jag tog den delen av kakan som såg mest aptitretlig ut och åt den. Den visade sig vara väldigt god :D Haha, jag kan verkligen inte baka ^^ Hoppas det går bättre för er om ni nu bestämmer er för att baka en sån här tårta! ;)

Kommentarer
Postat av: elin [foto & vardag]   

sv; tack så mycket! :')

   2011-07-18 / 14:29:07
   URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: tove   

Haha!!!

   2011-07-18 / 15:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback